Hes Kodu

İzmirim Kartınıza HES kodunuzu kayıt etmek için tıklayınız.

60 YAŞ KARTI BAŞVURU BİLGİLENDİRME

Kimler 60 Yaş Kartı Alabilir?
60 yaşını doldurmuş kişilerin kullanabileceği indirimli seyahat kartıdır. 4/03/2014 tarih ve 28931 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren  “Ücretsiz veya İndirimli Seyahat Kartları Yönetmeliği” doğrultusunda 60 yaşını dolduran kişiler İdaremizden alacakları seyahat kartıyla şehir içi toplu taşıma hizmetlerinden indirimli olarak yararlanır.

60 Yaş Kartı alacak vatandaşlarımız başvuruları;
  • www.eshot.gov.tr internet adresi üzerinden ya da Konak Elektronik Kartlar Şube Müdürlüğü'nde yapılır.
  • www.eshot.gov.tr ve www.izmirimkart.com.tr adresleri üzerinden öncelikle ön başvuru formu doldurulur, 3 Boyutlu Güvenlik Sistemi ile internetten kartla güvenli ödeme ya da Vakıflar bankasının herhangi bir şubesinden masrafsız ve havale ücreti ödemeden Eshot Genel Müdürlüğü KURUM TAHSİLÂT hesabına 10 TL ücret yatırılır.
  • Ön Başvuru formu doldurulmadan bankaya ücret yatırılmaz.
  • Kart alacak kişilerin son 6 ay içerisinde çekilmiş biyometrik fotoğrafları jpg dosyası olarak internet sayfamızdaki başvuru formuna kaydedilir.
  • Başvuru sahipleri kartlarının basılıp, basılmadığını www.izmirimkart.com.tr internet adresinden takip edebilir.
  • Kartların basıldığı bilgisini alan başvuru sahipleri kartlarını kart numaralarını not alarak  Elektronik Kartlar Şube Müdürlüğü'nden  teslim alır.
  • Sistemde ücretsiz seyahat hakkına sahip Engelli Kartı veya 65 Yaş Kartı bulunan kişiler, 60 Yaş Kartı başvurusu yapamazlar.
  • ÖNEMLİ: BİYOMETRİK FOTOĞRAF DIŞINDAKİ FOTOĞRAFLAR KESİNLİKLE KABUL EDİLMEZ.
  • Şahsen başvurularda kart teslimi 15 dakikada  Elektronik Kartlar Şube Müdürlüğü'nden yapılır.
  • İnternet başvurularında ise kart teslimi  1 iş günü sonra Elektronik Kartlar Şube Müdürlüğü'nden yapılır.
  • Yapılan işlemlerde kart sahibine ait Fotoğraflı bir Kimlik belgesinin ibrazı zorunludur.
KARTLARIN ZAYİ EDİLMESİ,ÇALINMASI VE YIPRANMASI DURUMLARINDA

Elektronik Kartlar Şube Müdürlüğü’ne veya başvuru merkezlerine şahsen başvuru yapılarak tekrar kart alınır.
  • Kayıp, çalıntı yada yıpranma nedeniyle kart yenileme bedeli  20 TL’dir.
  • Son altı ay içerisinde çekilmiş 1 adet biyometrik fotoğraf istenir.
Başvuru Merkezlerimizden yapılan başvurularda sms olarak telefonunuza gelen linke tıklayarak online olarak veya Vakıfbank Şubelerinden ödeme yapılır.
 Başvuru Merkezlerimiz;
-Konak Elektronik Kartlar Şube Müdürlüğü
-Fahrettin Altay Kart Başvuru Merkezi (Fahrettin Altay Aktarma Merkezi)
-Bostanlı Kart Başvuru Merkezi (Bostanlı Aktarma İstasyonu)
-Konak Katlı Otopark Kart Başvuru Merkezi (Konak Katlı Otopark altı)
-Bornova Kart Başvuru Merkezi (Bornova Metro İstasyonu)
 
Kartların çalınması ve zayi olması durumunda Elektronik Kartlar Şube Müdürlüğü ve Başvuru Merkezlerimize şahsen gelerek ya da 0 232 320 0 320 ve 0 232 293 53 49 numaralı telefonlara bildirimde bulunulması, kartın kullanıma kapatılmasının sağlanmasından kart sahibi sorumludur. 

Bildirimde bulunulmayıp da başkası tarafından kullanılırken el konulan kartlar sistemden kapatılır ve Cumhuriyet Savcılığı'na suç duyurusunda bulunulur.

3 ay içerisinde teslim alınmayan kartlar imha edilir. Tekrar talep edilmesi halinde bedeli karşılığı yeni kart düzenlenir.

Kartlar kart sahiplerine veya kanuni temsilcilerine teslim edilir.