ÖĞRETMEN KARTI BAŞVURU BİLGİLENDİRME

İLK DEFA KART ÇIKARTACAK ÖĞRETMENLER
 
Kimler Öğretmen Kartı Alabilir? 
 
  • Kadrosu öğretmen olup da fiilen görev yapanlar,
  • Okullarda yönetim görevi alanlar,
  • Halk Eğitim Merkezi Müdürlüklerinde öğretmenlik yapanlar,
  • 4/B sözleşmeli öğretmenler

Kimler Öğretmen Kartı Alamaz?
 
  • GİH veya YH sınıfında görev yapan MEB personeli,
  • Ücretli öğretmen,
  • Vekil öğretmen,
  • Usta öğretici,
  • Kadrosu öğretmen olup da fiilen görev yapmayanlar,
  • Müfettiş,
  • Özel okulda görev yapan öğretmenler,
  • Üniversite Öğretim görevlileri,
  • Okutmanlar,
  • Dershanede görevli öğretmenler,
  • Kurs öğretmenleri,
  • Emekli öğretmenler

Öğretmen Kartı Almak İsteyen Öğretmenler; 
 
  • www.eshot.gov.tr ve www.izmirimkart.com.tr adresleri üzerinden öncelikle ön başvuru formunu dolduracaklar, 3 Boyutlu Güvenlik Sistemi ile internetten kartla güvenli ödeme ya da Vakıflar bankasının herhangi bir şubesinden masrafsız ve havale ücreti ödemeden Eshot Genel Müdürlüğü KURUM TAHSİLÂT hesabına 10 TL ücret yatıracaklardır.
  • Ön Başvuru formu doldurmadan kesinlikle bankaya ücret yatırılmayacaktır.
  • Kart alacak öğretmenlerin son 6 ay içerisinde çekilmiş biyometrik fotoğrafları jpg dosyası olarak internet sayfamızdaki başvuru formuna kaydedilecektir.
     
ÖNEMLİ: BİYOMETRİK FOTOĞRAF DIŞINDAKİ FOTOĞRAFLAR KESİNLİKLE KABUL EDİLMEYECEKTİR. 
  • Başvuru sahipleri kartlarının basılıp,basılmadığını www.eshot.gov.tr ve www.izmirimkart.com.tr internet adresinden takip edebileceklerdir.
  • Kartların basıldığı bilgisini alan başvuru sahipleri kart numaralarını not alarak Ulaşım Kartları Şube Müdürlüğü’nden kartlarını teslim alacaklardır.

KARTLARIN TESLİMİ 

İlk başvuru kart teslimi Konak Katlı Otopark altında  bulunan ESHOT Ulaşım Kartları Şube Müdürlüğü Kart Dağıtım Bürolarından yapılmaktadır.
Kart tesliminde istenen belgeler: 
  • Okul tarafından yazılan üst yazı(talep yazısı),
  • Mebbis veri tabanından alınan imzalı ve onaylı "Hizmet Belgesi"
  • 4/B sözleşmeli öğretmenlerden o yıla ait sözleşmenin “Aslı Gibidir” onaylı fotokopisi.

KARTLARIN ZAYİ EDİLMESİ, ÇALINMASI VE YIPRANMASI DURUMUNDA
 
  • Vakıflar Bankasına kesinlikle para yatırılmayacak, Ulaşım Kartları Şube Müdürlüğü’ne şahsen başvuru yapılarak tekrar kart alınabilecektir.
  • Kayıp, çalıntı yada yıpranma nedeniyle kart yenileme bedeli Öğrenci kartı ve Öğretmen kartı için 20 TL’dir.
  • Son altı ay içerisinde çekilmiş 1 adet biyometrik fotoğraf istenir.
  • Kartların çalınması ve zayi olması durumlarında en geç 5 iş günü içerisinde Ulaşım Kartları Şube Müdürlüğü’ne şahsen ya da 293 5349 numaralı telefona (eklenecek)bildirimde bulunarak kartların kullanıma kapatılması gerekmektedir. 5 iş günü içerisinde bildirimde bulunulmayıp da başkası tarafından kullanılırken el konulan kartlar sistemden kapatılacak ve yasal işlem yapılacaktır.
    Kartların zayi, çalınma, yıpranma ve arızalanması durumunda belge olarak ilk müracaattaki belgelerin aynısı istenir. Yanlış beyanda bulunanlar ve yanıltıcı belge düzenleyenler hakkında yasal işlem yapılacak ve kart bedeli iade edilmeyecektir. 
 
Kartlar kart sahiplerine veya kanuni temsilcilerine teslim edilmektedir.