Hes Kodu

İzmirim Kartınıza HES kodunuzu kayıt etmek için tıklayınız.

ÖĞRETMEN KARTI BAŞVURU BİLGİLENDİRME

İLK DEFA KART ÇIKARTACAK ÖĞRETMENLER
 
Kimler Öğretmen Kartı Alabilir? 
 
  • Kadrosu öğretmen olup da fiilen görev yapanlar,
  • Okullarda yönetim görevi alanlar,
  • Halk Eğitim Merkezi Müdürlüklerinde öğretmenlik yapanlar,
  • 4/B sözleşmeli öğretmenler

Kimler Öğretmen Kartı Alamaz?
 
  • GİH veya YH sınıfında görev yapan MEB personeli,
  • Ücretli öğretmen,
  • Vekil öğretmen,
  • Usta öğretici,
  • Kadrosu öğretmen olup da fiilen görev yapmayanlar,
  • Müfettiş,
  • Özel okulda görev yapan öğretmenler,
  • Üniversite Öğretim görevlileri,
  • Okutmanlar,
  • Dershanede görevli öğretmenler,
  • Kurs öğretmenleri,
  • Emekli öğretmenler

Öğretmen Kartı Almak İsteyen Öğretmenler; 
 
  • www.eshot.gov.tr ve www.izmirimkart.com.tr adresleri üzerinden öncelikle ön başvuru formu doldurulur, 3 Boyutlu Güvenlik Sistemi ile internetten kartla güvenli ödeme ya da Vakıflar bankasının herhangi bir şubesinden masrafsız ve havale ücreti ödemeden Eshot Genel Müdürlüğü KURUM TAHSİLÂT hesabına 10 TL ücret yatırılır.
  • Ön Başvuru formu doldurmadan bankaya ücret yatırılmaz.
  • Kart alacak öğretmenlerin son 6 ay içerisinde çekilmiş biyometrik fotoğrafları jpg dosyası olarak internet sayfamızdaki başvuru formuna kaydedilir.
  • Başvuru sahipleri kartlarının basılıp, basılmadığını www.izmirimkart.com.tr internet adresinden takip edebilir.
  • Kartların basıldığı bilgisini alan başvuru sahipleri kartlarını kart numaralarını not alarak  Elektronik Kartlar Şube Müdürlüğü'nden  teslim alır. 
  • ÖNEMLİ: BİYOMETRİK FOTOĞRAF DIŞINDAKİ FOTOĞRAFLAR KESİNLİKLE KABUL EDİLMEZ.
 
KART TESLİMİ 

Şahsen başvurularda kart teslimi 15 dakika  Elektronik Kartlar Şube Müdürlüğü'nden yapılır.

İnternet başvurularında ise kart teslimi 1 iş günü sonra Konak Katlı Otopark altında bulunan ESHOT Elektronik Kartlar Şube Müdürlüğü Kart dağıtım bürolarından yapılır.

Yapılan işlemlerde kart sahibine ait Fotoğraflı bir Kimlik belgesinin ibrazı zorunludur.

Kart tesliminde istenen belgeler: 

a) Millî Eğitim Bakanlığı Bilişim Sistemleri veritabanından alınan imzalı ve onaylı "Görev Yeri Belgesi",
b) Diğer Bakanlıklara bağlı okullarda görev yapan öğretmenler için; okul tarafından yazılan talep yazısı ve Eğitim ve Öğretim Hizmetleri Sınıfı Personeli olduğunu gösterir personel hareket onayı.

KARTLARIN ZAYİ EDİLMESİ, ÇALINMASI VE YIPRANMASI DURUMUNDA
 
Elektronik Kartlar Şube Müdürlüğü’ne veya başvuru merkezlerine şahsen başvuru yapılarak tekrar kart alınır.
  • Kayıp, çalıntı yada yıpranma nedeniyle kart yenileme bedeli  20 TL’dir.
  • Son altı ay içerisinde çekilmiş 1 adet biyometrik fotoğraf istenir.
Başvuru Merkezlerimizden yapılan başvurularda sms olarak telefonunuza gelen linke tıklayarak online olarak veya Vakıfbank Şubelerinden ödeme yapılır.
 Başvuru Merkezlerimiz;
-Konak Elektronik Kartlar Şube Müdürlüğü
-Fahrettin Altay Kart Başvuru Merkezi (Fahrettin Altay Aktarma Merkezi)
-Bostanlı Kart Başvuru Merkezi (Bostanlı Aktarma İstasyonu)
-Konak Katlı Otopark Kart Başvuru Merkezi (Konak Katlı Otopark altı)
-Bornova Kart Başvuru Merkezi (Bornova Metro İstasyonu)
-Hilal Kart Başvuru Merkezi (Hilal Metro-İzban Geçişi)
 
Kartların çalınması ve zayi olması durumunda Elektronik Kartlar Şube Müdürlüğü ve Başvuru Merkezlerimize şahsen gelerek ya da 0 232 320 0 320 ve 0 232 293 53 49 numaralı telefonlara bildirimde bulunulması, kartın kullanıma kapatılmasının sağlanmasından kart sahibi sorumludur. 

Bildirimde bulunulmayıp da başkası tarafından kullanılırken el konulan kartlar sistemden kapatılır ve Cumhuriyet Savcılığı'na suç duyurusunda bulunulur.

3 ay içerisinde teslim alınmayan kartlar imha edilir. Tekrar talep edilmesi halinde bedeli karşılığı yeni kart düzenlenir.

Kartlar kart sahiplerine veya kanuni temsilcilerine teslim edilir.