Öğretmen Kartı

Öğretmen Kartı

ÖĞRETMEN KARTI

Örgün eğitim kurumlarında 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu uyarınca kadrolu olarak çalışan eğitim ve öğretim hizmetleri sınıfı personeli  toplu ulaşım araçlarından indirimli olarak yararlanır. 
KİMLER ÖĞRETMEN KARTINDAN YARARLANIR
  • Kadrosu öğretmen olup da fiilen görev yapanlar,
  • Okullarda yönetim görevi alanlar,
  • Halk Eğitim Merkezi Müdürlüklerinde öğretmenlik yapanlar,
  • 4/B sözleşmeli öğretmenler
 
KİMLER ÖĞRETMEN KARTINDAN YARARLANAMAZ 
  • GİH veya YH sınıfında görev yapan MEB personeli,
  • Ücretli öğretmen,
  • Vekil öğretmen,
  • Usta öğretici,
  • Kadrosu öğretmen olup da fiilen görev yapmayanlar,
  • Müfettiş,
  • Özel okulda görev yapan öğretmenler,
  • Üniversite Öğretim görevlileri,
  • Okutmanlar,
  • Dershanede görevli öğretmenler,
  • Kurs öğretmenleri,
  • Emekli öğretmenler
İlk Başvuru işlemleri www.izmirimkart.com.tr  adresi üzerinden veya şahsen yapılır.

İnternet üzerinden müracaat:
  • www.izmirimkart.com.tr adresleri üzerinden öncelikle ön başvuru formu doldurulur, 3 Boyutlu Güvenlik Sistemi ile internetten kartla güvenli ödeme ya da Vakıflar bankasının herhangi bir şubesinden masrafsız ve havale ücreti ödemeden İzmir İnovasyon ve Teknoloji A.Ş.  hesabına 20 TL ücret yatırılır.
  • Ön Başvuru formu doldurmadan bankaya ücret yatırılmaz.
  • Ön başvuru yapan başvuru sahiplerinin, kart başvuru merkezlerine son 6 ay içerisinde çekilmiş biyometrik fotoğraf ile gitmeleri durumunda, 10 dakikada kart teslimi  yapılır.
  • Yapılan işlemlerde fotoğraflı bir kimlik belgesinin ibrazı zorunludur.
 
ÖNEMLİ: BİYOMETRİK FOTOĞRAF DIŞINDAKİ FOTOĞRAFLAR KESİNLİKLE KABUL EDİLMEZ. 

Milli Eğitim Bakanlığında görev yapanlar için; 
 
Millî Eğitim Bakanlığı Bilişim Sistemleri veri tabanından alınan imzalı ve onaylı "Görev Yeri Belgesi",
 
Diğer Bakanlıklara bağlı okullarda görev yapan öğretmenler için;
  1. Okul tarafından yazılan talep yazısı
  2. Eğitim ve Öğretim Hizmetleri Sınıfı Personeli olduğunu gösterir personel hareket onayı.
Yapılan işlemlerde Fotoğraflı bir Kimlik belgesinin ibrazı zorunludur.

Kartlar kart sahiplerine veya kanuni temsilcilerine teslim edilir.  

 
Kart Bedeli = 20 TL
Kart Yenileme Bedeli(çalıntı, kayıp ya da yıpranma nedeniyle)  = 40 TL 

 
Öğretmen Kartı otobüslerde, metro ve banliyö istasyonları ile vapur iskelelerinde bulunan validatörlere okutulmak suretiyle kullanılır.
 
KART DOLUM İŞLEMLERİ
Öğretmen Kartına kart dolum bayilerinden, istasyon ve iskelelerde bulunan yükleme merkezlerinden para karşılığı yükleme yapılabilir.
 

KAYIP-ÇALINTI KART BİLDİRİMİ / USULSÜZ KULLANIM / HATALI KULLANIM
 
KAYIP-ÇALINTI KART BİLDİRİMİ
Kartların çalınması ve zayi olması durumunda kart başvuru merkezlerine şahsen gelerek ya da 0850 209 35 35 numaralı telefona bildirimde bulunarak kartlar kullanıma kapattırılır. Bildirimde bulunulmayıp da başkası tarafından kullanılırken el konulan kartlar sistemden kapatılır.

USULSÜZ KULLANIM
Kişiselleştirilmiş İzmirim Kart’ın usulsüz ( hak sahibi dışında başkası tarafından ) kullanılmasının tespiti halinde, tutanak düzenlenerek  ilk kez tespit edilmesi halinde 2 ay, ikinci kez tespit edilmesi halinde 4 ay, 3 kez ve üzerinde tespit edilmesi halinde 6 ay süre ile kişiselleştirilmiş İzmirim Kartı kullanıma kapatılır ve bu süre boyunca bildirim yükümlülüğüne uymayan kişiye yeni Kişiselleştirilmiş İzmirim Kart verilmez. Bu sürenin sonunda kişinin talebi halinde Kişiselleştirilmiş İzmirim Kart kullanıma açılır.
Millî Eğitim Bakanlığı web servislerinden yapılan sorgulama sonucu kaydı bulunmayanların kartları kullanıma kapatılır.
KAYIP, ÇALINMA VE YIPRANMA HALİNDE;
Kartın yeniden düzenlenmesi ile ilgili işlemler internetten yapılamamaktadır. 
Kayıp, çalınma ve yıpranma durumlarında kart başvuru merkezlerine başvuru yapılır. Kullanıcı hatasından kaynaklanan arıza ve kayıp kartlardan 40 TL kart ücreti alınır. 
Başvuru merkezlerinden yapılan başvurularda kart bedeli, online olarak kredi kartıyla veya Vakıflar Bankası şubelerinden yatırılarak ödenebilmekte, nakit olarak tahsilat yapılamamaktadır.

         İstenilen Evraklar;
        • Nüfus cüzdanının aslı
        • Son altı ay içerisinde çekilmiş 1 adet biyometrik fotoğraf
        
• Görev yeri belgesi
 
ARIZALANMASI HALİNDE;
Arıza durumlarında kart başvuru merkezlerine başvuru yapılır. Fiziki hasarlar dışında arızalanan Kişiselleştirilmiş İzmirim Kartlar, kişiselleştirildiği tarihten itibaren 2 yıl süre ile ücretsiz olarak değiştirilmektedir.

         İstenilen Evraklar;
        • Nüfus cüzdanının aslı
        • Son altı ay içerisinde çekilmiş 1 adet biyometrik fotoğraf


Başvuru Merkezleri:
- Konak Kart Başvuru Merkezi,
- Bostanlı Kart Başvuru Merkezi,
- Fahrettin Altay Kart Başvuru Merkezi,
- Bornova Kart Başvuru Merkezi,
- Üçyol Kart Başvuru Merkezi.