65 Yaş Kartı

65 Yaş Kartı

65 YAŞ KARTI

65 yaşını doldurmuş Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlarının kullanabileceği seyahat kartıdır.
04/03/2014 tarih ve 28931 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı “Ücretsiz veya İndirimli Seyahat Kartları Yönetmeliği” doğrultusunda 65 yaş ve üzeri kişiler İdaremizden alacakları seyahat kartı ile şehir içi toplu taşıma hizmetlerinden ücretsiz olarak yararlanır.

Not: Kart müracaatında bulunabilmeniz için 65 yaşını gün/ay/yıl olarak doldurmuş olmanız gerekmektedir.
65 Yaş Kartı alacak vatandaşlarımız başvuruları;
 
www.izmirimkart.com.tr internet adresi üzerinden ya da 1 adet biyometrik fotoğraf (son altı ay içerisinde çekilmiş) ve Nüfus cüzdanı aslı ile aşağıdaki başvuru bürolarından müracaat yapılır.
 
- Konak 
Kart Başvuru Merkezi,
- Bostanlı Kart Başvuru Merkezi,
- Fahrettin Altay Kart Başvuru Merkezi,
- Bornova Kart Başvuru Merkezi,

​- Üçyol Kart Başvuru Merkezi.

Yapılan işlemlerde fotoğraflı bir kimlik belgesinin ibrazı zorunludur.

KART TESLİMİ
Şahsen veya internetten ön başvuru yapan başvuru sahiplerine, kart başvuru merkezlerine gitmeleri halinde  kart teslimi 10 dakikada yapılır.
Kartlar kart sahiplerine veya kanuni temsilcilerine teslim edilir.
İlk Müracaat Kart Bedeli : -ücretsiz-
Kart Yenileme Bedeli (çalıntı, kayıp ya da yıpranma nedeniyle)  = 40 TL 
65 yaş kartları otobüslerde, metro ve banliyö istasyonları ile vapur iskelelerinde bulunan validatörlere okutulmak suretiyle saat sınırlaması bulunmaksızın kullanılır.

KAYIP-ÇALINTI KART BİLDİRİMİ / USULSÜZ KULLANIM / HATALI KULLANIM
 
KAYIP-ÇALINTI KART BİLDİRİMİ
Kartların çalınması ve zayi olması durumunda kart başvuru merkezlerine şahsen gelerek ya da 0850 209 35 35 numaralı telefona bildirimde bulunarak kartlar kullanıma kapattırılır. Bildirimde bulunulmayıp da başkası tarafından kullanılırken el konulan kartlar sistemden kapatılır.

USULSÜZ KULLANIM
Kişiselleştirilmiş İzmirim Kart’ın usulsüz ( hak sahibi dışında başkası tarafından ) kullanılmasının tespiti halinde, tutanak düzenlenerek  ilk kez tespit edilmesi halinde 2 ay, ikinci kez tespit edilmesi halinde 4 ay, 3 kez ve üzerinde tespit edilmesi halinde 6 ay süre ile kişiselleştirilmiş İzmirim Kartı kullanıma kapatılır ve bu süre boyunca bildirim yükümlülüğüne uymayan kişiye yeni Kişiselleştirilmiş İzmirim Kart verilmez. Bu sürenin sonunda kişinin talebi halinde Kişiselleştirilmiş İzmirim Kart kullanıma açılır.
 
Vize işlemi yapılmamaktadır.
KAYIP, ÇALINMA VE YIPRANMA HALİNDE;

Kartın yeniden düzenlenmesi ile ilgili işlemler internetten yapılamamaktadır. 
Kayıp, çalınma ve yıpranma durumlarında kart başvuru merkezlerine başvuru yapılır. Kullanıcı hatasından kaynaklanan arıza ve kayıp kartlardan 40 TL kart ücreti alınır. 
Başvuru merkezlerinden yapılan başvurularda kart bedeli, online olarak kredi kartıyla veya Vakıflar Bankası şubelerinden yatırılarak ödenebilmekte, nakit olarak tahsilat yapılamamaktadır.

         İstenilen Evraklar;
        • Nüfus cüzdanının aslı
        • Son altı ay içerisinde çekilmiş 1 adet biyometrik fotoğraf
 
ARIZALANMASI HALİNDE;
Arıza durumlarında kart
 başvuru merkezlerine başvuru yapılır. Fiziki hasarlar dışında arızalanan Kişiselleştirilmiş İzmirim Kartlar, kişiselleştirildiği tarihten itibaren 2 yıl süre ile ücretsiz olarak değiştirilmektedir.

         İstenilen Evraklar;
        • Nüfus cüzdanının aslı
        • Son altı ay içerisinde çekilmiş 1 adet biyometrik fotoğraf


Başvuru Merkezleri:
- Konak Kart Başvuru Merkezi,
- Bostanlı Kart Başvuru Merkezi,
- Fahrettin Altay Kart Başvuru Merkezi,
- Bornova Kart Başvuru Merkezi,
- Üçyol Kart Başvuru Merkezi.