Basın Kartı

Basın Kartı

BASIN KARTI

4736 Sayılı Kanun, 2002/3700 sayılı Kararname ve Basın Kartı Yönetmeliğine göre Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı tarafından verilen Basın Kartına sahip kişilerin kullanabileceği Seyahat Kartıdır.
Basın Kartı Yönetmeliğine göre Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı tarafından verilen Basın Kartına sahip kişiler yararlanır.
Başvuruda istenen belgeler;
  • Nüfus cüzdanının aslı, 
  • Son altı ay içerisinde çekilmiş 1 adet adet biyometrik fotoğraf,
  • Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı tarafından verilen Basın Kartı aslı.
Yapılan işlemlerde Fotoğraflı bir Kimlik belgesinin ibrazı zorunludur

KART TESLİMİ

Şahsen başvurularda kart teslimi 10 dakika içerisinde yapılır.

Kartlar kart sahiplerine veya kanuni temsilcilerine teslim edilir.

 
Kart Bedeli = 20 TL 
Kart Yenileme Bedeli (çalıntı, kayıp ya da yıpranma nedeniyle)  = 40 TL
Basın  kartı otobüslerde, metro ve banliyö istasyonları ile vapur iskelelerinde bulunan validatörlere okutulmak suretiyle kullanılır.

KAYIP-ÇALINTI KART BİLDİRİMİ / USULSÜZ KULLANIM / HATALI KULLANIM
 
KAYIP-ÇALINTI KART BİLDİRİMİ
Kartların çalınması ve zayi olması durumunda kart başvuru merkezlerine şahsen gelerek ya da 0850 209 35 35 numaralı telefona bildirimde bulunarak kartlar kullanıma kapattırılır. Bildirimde bulunulmayıp da başkası tarafından kullanılırken el konulan kartlar sistemden kapatılır.

USULSÜZ KULLANIM
Kişiselleştirilmiş İzmirim Kart’ın usulsüz ( hak sahibi dışında başkası tarafından ) kullanılmasının tespiti halinde, tutanak düzenlenerek  ilk kez tespit edilmesi halinde 2 ay, ikinci kez tespit edilmesi halinde 4 ay, 3 kez ve üzerinde tespit edilmesi halinde 6 ay süre ile kişiselleştirilmiş İzmirim Kartı kullanıma kapatılır ve bu süre boyunca bildirim yükümlülüğüne uymayan kişiye yeni Kişiselleştirilmiş İzmirim Kart verilmez. Bu sürenin sonunda kişinin talebi halinde Kişiselleştirilmiş İzmirim Kart kullanıma açılır.
Basın kartları sorgulaması Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı ile yapılan protokol sonucu açılan web servisi aracılığı ile yapılır.
KAYIP, ÇALINMA VE YIPRANMA HALİNDE;
Kayıp, çalınma ve yıpranma durumlarında Konak Kart Başvuru Merkezine
 başvuru yapılır. Kullanıcı hatasından kaynaklanan arıza ve kayıp kartlardan 40 TL kart ücreti  alınır. 

        İstenilen Evraklar;

    Nüfus cüzdanının aslı,
   •  Son altı ay içerisinde çekilmiş 1 adet adet biyometrik fotoğraf,
  Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı tarafından verilen Basın Kartı aslı.

ARIZALANMASI HALİNDE;
Arıza durumlarında
 Konak Kart Başvuru Merkezine başvuru yapılır. Fiziki hasarlar dışında arızalanan Kişiselleştirilmiş İzmirim Kartlar, kişiselleştirildiği tarihten itibaren 2 yıl süre ile ücretsiz olarak değiştirilmektedir.

        İstenilen Evraklar;
  • Nüfus cüzdanının aslı,
  • Son altı ay içerisinde çekilmiş 1 adet adet biyometrik fotoğraf ,
  • Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı tarafından verilen Basın Kartı aslı.
Başvuru Merkezleri:
- Konak Kart Başvuru Merkezi,
- Bostanlı Kart Başvuru Merkezi,
- Fahrettin Altay Kart Başvuru Merkezi,
- Bornova Kart Başvuru Merkezi,

​- Üçyol Kart Başvuru Merkezi.